Wersja nieobowiązująca z dnia

Departament Kontroli

p.o. Dyrektora: Artur Wrochna
Zastępca dyrektora: Jarosław Cieśliński

 

10-516 Olsztyn, Plac Gen. Józefa Bema 3
tel. (0-89) 512 57 80
fax. (0-89) 512 57 89

 

  1. W skład Departamentu Kontroli wchodzą:
    1. Biuro ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych (ZK);
    2. Biuro ds. Kontroli Projektów Pomocy Technicznej (PPT);
    3. Biuro ds. Kontroli Projektów Własnych Samorządu Województwa (PWS);
    4. Samodzielne Stanowisko ds. Skarg i Wniosków (SiW);
    5. Samodzielne Stanowisko ds. przeciwdziałania nadużyciom finansowym i korupcji (NFK);

  2. Do zadań Biura ds. Kontroli Wewnętrznej i Wojewódzkich Samorządowych Jednostek Organizacyjnych należy w szczególności:
    1. sporządzanie w uzgodnieniu z Departamentami rocznego planu kontroli Urzędu oraz sprawozdania z jego wykonania;
    2. sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności kontrolnej Urzędu, m.in. na podstawie sprawozdań Dyrektorów Departamentów;
    3. wykonywanie kontroli wewnętrznej w Departamentach, zwłaszcza w zakresie:
      1. organizacji i zarządzania Departamentami,
      2. przestrzegania przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem kodeksu postępowania administracyjnego,
      3. prowadzenia działalności kontrolnej przez Dyrektorów Departamentów w ramach sprawowanego przez nich nadzoru nad terminowością i prawidłowością zadań wykonywanych przez pracowników,
      4. prawidłowości przestrzegania procedur kontroli finansowej, prawidłowości postępowania w zamówieniach publicznych,
      5. przestrzegania realizacji zaleceń pokontrolnych wydanych przez organy kontroli oraz terminów realizacji uchwał Zarządu Województwa i wniosków Komisji Sejmiku;
    4. nadzorowanie wykonywania zaleceń pokontrolnych przez Departamenty;
    5. wykonywanie kontroli zewnętrznych w zakresie sposobu realizowania na obszarze Województwa zadań publicznych wynikających z aktów prawnych w odniesieniu do wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
    6. kontrola i ocena podmiotów leczniczych utworzonych przez Samorząd Województwa w zakresie realizacji zadań statutowych, dostępności udzielanych świadczeń medycznych, prawidłowości gospodarowania mieniem oraz gospodarki finansowej;
    7. nadzorowanie wykonywania zaleceń pokontrolnych przez wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne;
    8. współpraca z Komisją Rewizyjną Sejmiku przy przeprowadzaniu kontroli.

  3. Do zadań Biura ds. Kontroli Projektów Pomocy Technicznej należy w szczególności:
    1. przeprowadzanie kontroli w miejscu realizacji projektów Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027, realizowanych przez IZ, IP, ZIT-y bis;
    2. przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektów Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 - zapewnienie ścieżki audytu;
    3. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie Pomocy technicznej  RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 w przedmiocie zwrotu środków;
    4. opracowywanie i aktualizacja:
      1. wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027,
      2. wkładu do Rocznego Planu Kontroli RPO WiM 2014-2020 i Rocznego Planu Kontroli FEWiM 2021-2027 w zakresie Pomocy technicznej, w tym sporządzanie sprawozdań z realizacji;
    5. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi przy przygotowywaniu sprawozdań/informacji kwartalnych/rocznych/końcowego w zakresie Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i sprawozdania końcowego FEWiM 2021-2027;
    6. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych;
    7. uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
    8. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
    9. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie prowadzenia czynności kontrolnych;
    10. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027 w zakresie spraw realizowanych przez Biuro;
    11. przeprowadzanie kontroli doraźnych projektów Pomocy technicznej realizowanych w ramach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
    12. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych.

  4. Do zadań Biura ds. Kontroli Projektów Własnych Samorządu Województwa należy w szczególności:
    1. przeprowadzanie kontroli na dokumentach oraz w miejscu realizacji projektów    własnych RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027, realizowanych przez Województwo Warmińsko-Mazurskie;    
    2. przeprowadzanie kontroli na zakończenie realizacji projektów własnych RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027, realizowanych przez Województwo Warmińsko-Mazurskie - zapewnienie ścieżki audytu;
    3. opracowywanie i aktualizacja:
      1. wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020 a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w ramach kontroli projektów własnych RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027,
      2. wkładu do Rocznego Planu Kontroli RPO WiM 2014-2020 i Rocznego Planu Kontroli FEWiM 2021-2027 w ramach kontroli projektów własnych RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027, w tym sporządzanie sprawozdań z realizacji;
    4. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi przy przygotowywaniu sprawozdań/ informacji kwartalnych/rocznych/końcowego w ramach kontroli projektów własnych RPO WiM 2014-2020, a także sprawozdania końcowego FEWiM 2021-2027;
    5. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych;
    6. uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
    7. wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
    8. użytkowanie systemów informatycznych w zakresie prowadzenia czynności kontrolnych;
    9. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027 w zakresie spraw realizowanych przez Biuro;
    10. przeprowadzanie kontroli trwałości w miejscu realizacji projektów własnych w ramach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
    11. przeprowadzanie kontroli doraźnych projektów własnych realizowanych w ramach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
    12. współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych.

  5. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Skarg i Wniosków należy w szczególności:
    1. przyjmowanie skarg, wniosków i petycji oraz koordynowanie spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje przedkładane Marszałkowi, Wicemarszałkom, Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi Województwa, z wyłączeniem skarg, wniosków i petycji do których rozpatrzenia i załatwienia właściwy jest Sejmik Województwa;
    2. prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz rejestru petycji kierowanych do Marszałka, Wicemarszałków, Członków Zarządu oraz Sekretarza Województwa;
    3. opracowywanie przy współpracy z Departamentami analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie oraz w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych, z wyłączeniem analiz przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków, do których rozpatrzenia i załatwienia właściwy jest Sejmik Województwa;
    4. opracowywanie przy współpracy z Departamentami corocznej zbiorczej informacji o petycjach dla których właściwy do załatwienia jest Zarząd lub Marszałek rozpatrywanych w roku poprzednim oraz przekazanie jej do Warmińsko-Mazurskiego Centrum Nowych Technologii w celu umieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie do 30 czerwca każdego roku.

  6. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. przeciwdziałania nadużyciom finansowym i korupcji należy w szczególności:
    1. koordynacja wdrażania mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym oraz procesu zarządzania ryzykiem w ramach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027, w tym:
      1. opracowywanie i aktualizacja:
        - Zasad Instytucji Zarządzającej w zakresie zarządzania ryzykiem oraz wprowadzenia skutecznych i proporcjonalnych środków zwalczania nadużyć finansowych oraz Zasad Instytucji Zarządzającej w zakresie zapobiegania i postępowania w sytuacjach wystąpienia korupcji i nadużyć finansowych, w tym konfliktu interesów,
        - wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w części, dotyczącej przeciwdziałania nadużyciom finansowym oraz zarządzania ryzykiem,
        - regulacji wewnętrznych, dotyczących pracy Zespołu ds. oceny ryzyk nadużyć finansowych związanych z wdrażaniem  RPO WiM 2014-2020 i Zespołu ds. oceny ryzyk nadużyć finansowych związanych z wdrażaniem FEWiM 2021-2027,
        - rejestru zidentyfikowanych ryzyk w ramach RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027,
        - rejestru sygnałów ostrzegawczych w ramach RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027,
        - rejestru zidentyfikowanych ryzyk nadużyć finansowych w ramach RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027,
      2. koordynacja realizacji zadań Zespołu ds. oceny ryzyk nadużyć finansowych związanych z wdrażaniem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 i Zespołu ds. oceny ryzyk nadużyć finansowych związanych z wdrażaniem FEWiM 2021-2027,
      3. weryfikacja IW IP w zakresie przeciwdziałania nadużyciom finansowym oraz zarządzania ryzykiem;
    2. współpraca w zakresie przygotowywania sprawozdań/informacji  w zakresie przeciwdziałania nadużyciom finansowym oraz zarządzania ryzykiem;
    3. wymiana informacji  oraz współpraca z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 w zakresie przeciwdziałania nadużyciom finansowym oraz zarządzania ryzykiem;
    4. uwzględnianie wyników audytów i kontroli zewnętrznych w zakresie zadań Samodzielnego stanowiska ds. przeciwdziałania nadużyciom finansowym i korupcji;
    5. koordynacja działań w zakresie zapobiegania i przeciwdziałania potencjalnym zjawiskom korupcyjnym w Urzędzie, w tym opracowywanie i aktualizacja:
      1. procedur w zakresie zapobiegania i przeciwdziałania potencjalnym zjawiskom korupcyjnym,
      2. rejestru zgłoszonych zdarzeń o charakterze korupcyjnym;
    6. współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027 w części dotyczącej Samodzielnego stanowiska ds. przeciwdziałania nadużyciom finansowym i korupcji.

 

Sprawy załatwiane w Departamencie

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.